2008. augusztus 28.

Képek és miazmás

Szóval itt egyesek (mások meg smsben, e-mailben) kértek képeket. Hát tessék, most jön egy csomó.















Ez a "bevásárló utca" a belvárosban. Vásárolni nem nagyon lehet, kivéve, ha valaki kirabolta a Nemzeti Múzeumot vagy ha megsárgult, szovjet képeslapokra bukik. Én csak egy kávéra vágytam, de lévén ma van Mária mennybemenetele (minden zárva van, csak a templomok vannak nyitva és az éjjel-nappali boltok, meg pár kávézó), áram se sok volt. Így kávé nélkül vágtam neki a városnak.

A kávé nélküli kávézótól egy köpésre van a Rustaveli sugárút (Rustaveli a grúzok Petőfije), ahol többek közt a parlament is található. Ő így festett ma:














Felhívom a kedves olvasó figyelmét a baloldali zászlóra. Igen, ez egy EU-zászló. Nem, Grúzia nem EU-tag. Ez is az egyik propaganda eszköze Szakashvilinek, ráadásul azóta használja, hogy hatalomra került. A sugárút, hasonlóan az összes többi grúz közúthoz, egy soha meg nem álló arénája a gyalogosok vs autósok meccsnek. Itt hírből sem ismerik a zebrát (ha fel is van festve valami, senki sem veszi komolyan), ha valakinek az a furcsa elképzelése támad, hogy az utca túloldalán lenne elintéznivalója, megvárja, amig legalább még néhányan hasonlóan döntenek. Ilyenkor összeállunk és csapatként próbálunk átjutni a 2x3 sávos út túloldalára. Közben buszok, marsrutkák, taxik, rendőrautók, mentők, katonai jeepek meg személyautók jönnek-mennek. Nekem sikerült épségben átvergődni, az utca túloldalán ezek a plakátok fogadtak:













Volt ilyen is:

Meg ilyen is:
Tatával a főposta előtt találkoztam (róla nincs kép, semmi extra, a szokásos szovjet monstrum). Mivel ma szinte minden grúz templomba ment, így rá is ez a nemes feladat várt, ő ezt az egyik iskolában felállított spontán templomban akarta megtenni, az ott elszállásolt menekültekkel közösen. Szerettem volna vele tartani, de sajnos nem értékelték a rövid nadrágomat és a pólómat - ők ugyanis, dacolva a továbbra is elviselhetetlen időjárással, az alkalomhoz illően talpig feketében várták a papot. Elváltunk Tatával, holnap folytatjuk, pap és fekete ruha nélkül.

A Marriottban (mert innen írok, wifit máshol nem találtam egyelőre) már visszatérő vendégként fogadtak. Az áramszünet őket sem kíméli, mivel pedig nincs felesleges üzemanyag, jegelték a generátort is. Elszenvedtem egy darabig azzal, hogy írjak Nektek, aztán feladtam...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igor nem lesz nemzeti hős Grúziában:
http://www.nol.hu/cikk/504862/

Andris írta...

hát nem... de ha megírom a válaszomat, én sem Oroszországban.
de ezt majd csak holnap, mert lejár a netem:)

Névtelen írta...

Csak egy apróság: ezeket a "lévén"-eket rosszul használod, nem ennél a posztnál elõször; pl. a "lévén ma van Mária ünnepe minden bolt zárva" mondat helyesen "lévén ma Mária ünnepe minden bolt zárva" lenne.

Ettõl függetlenül gratulálok a bloghoz, olvasni fogom továbbra is. :) (De szívesen utaznék én is a Kaukázusba...)

Andris írta...

montezuma: el kell hogy ismerjem, jogos. :)