2008. augusztus 26.

Megérkeztem

Ez most egy rövid bejegyzés lesz, megyek is az első találkozókra.
Amikor legutóbb itt jártam, még egy kis terminál volt a nemzetközi reptér, mostanra viszont elkészült a csillogó-villogó kétszintes üvegmonstrum, ahol papíron sehol, lényegében mindenhol lehet dohányozni.

A hajnali pesti induláskor elkaphattam az olimpiai csapat egy részét szállító gépet, itt pedig együtt mehettem ki a grúz csapattal. Hatalmas tömeg várta őket, a Hajrá Magyarok! megfelelőjét (Gaumarjos Sakartvelo!) skandálták, mindenki mindenkivel fotózkodott. A pesti ősz után mellbevágott a 36 fok és a tűző nap.

Egyelőre nem sok látszik a háborúból, nyitva vannak az üzletek, sok a járókelő és az autók - bár a gépen húszan sem voltunk, külföldi pedig csak én. Bár katonai járműveket eddig nem láttam, a legutóbbiakhoz képest feltűnően sok a rendőr és a katona az utcákon.

Roman, a taxis, egykor biológusként dolgozott egy kutatóintézetben az Észak-Oszét Vladikavkazban. Sarkalatos véleménye van az elmúlt hetekről: 15 éve provokálja Oroszország a dél-oszétiában élőket, most sikerült annyira kiélezni a helyzetet, hogy a grúz támadásra ekkora erővel válaszoljanak az oroszok. Szerinte Szakashvili bele fog bukni ebbe, főleg, ha tényleg elismeri Oroszország a két szakadár terület függetlenségét.

Mire lepakoltam a cuccaimat, megjött a hírsms: Oroszország elismerte Abházia és Dél-Oszétia függetlenségét...

Szereztem itteni sim-kártyát is, tényleg az ember után vágják. 1 Lariért (nagyjából 100 Forint) kap az ember egy kártyát, amit bárhol feltölthet. Persze az 1 Lari is lebeszélhető:)

Egyelőre ennyi, este kiderül, pontosan mit és hol fogok holnap csinálni.

Nincsenek megjegyzések: